Stichting Nqobile is gestart op 31-12-2007 nadat de voorzitter, Anika, zich daarvoor al een paar maanden had ingezet als vrijwilliger bij de projecten die stichting Nqobile ondersteunt in Zuid-Afrika, Kwazulu Natal. Anika was vanaf februari 2007 t/m april 2007 en de maand juli via de Nederlandse organisatie Activity International terecht gekomen bij GoXplore in Zuid-Afrika. Nadat GoXplore failliet was gegaan heeft Anika deze stichting opgezet om Day Care Nqobile te ondersteunen en een winkel op te zetten in een communitie om zo de mensen die daar wonen te voorzien in hun eerste levensbehoeften.

Het eerste jaar was vooral een jaar van geld inzamelen. Zo heeft stichting Nqobile verschillende activiteiten gedaan om geld in te zamelen. Het was erg belangrijk om in 2008 zo veel mogelijk geld in te zamelen omdat in 2009 de stichting voor 6 maanden naar Zuid-Afrika gaat om de projecten te ondersteunen met het geld wat er gesponsord is.

Klik hier om het jaarverslag van 2008 te lezen

Category: Jaarverslagen