Anika MafaitIn 2007 ging Anika naar Zuid-Afrika met als doel hulp bieden bij ontwikkelingsprojecten. Met veel plezier is ze werkzaam geweest bij kinderopvangcentrum Day Care Nqobile. Voordat ze samen met een vriendin naar Afrika vertrok hadden ze geld ingezameld in Nederland, om dit vervolgens weer nuttig te kunnen besteden in Zuid-Afrika. Met de opbrengsten van dat geld hebben ze onder andere stopcontacten en lampen kunnen plaatsen. Naast de werkzaamheden die ze verricht hadden voor het kinderopvangcentrum, hebben ze ook kennis gemaakt met Aaron Shozi. Hij was de chauffeur die vrijwilligers iedere dag rond reed naar het kinderopvangcentrum. Tussen Aaron en Anika is een hechte vriendschap onstaan. Ongeveer een maand nadat Anika terug was gekeerd naar Nederland hoorde ze dat de organisatie Goxplore failliet was gegaan, wat Anika overtuigde om een stichting in het leven te roepen die Day Care Nqobile en Shozi ondersteunt. Dit enthousiasme heeft ze overgebracht op haar moeder en haar vriend, die beiden een functie beklen binnen de stichting (Lea Mafait-Wiertz is penningmeester, en Patrick Westgeert is secretaris.) Anika weet dat ze niet heel Zuid-Afrika kan helpen, maar via deze stichting kan ze wel een steentje bijdragen, en een aantal mensen en kinderen een fijner en plezieriger leven te geven. Bij Day Care Nqobile zitten maarliefst 100 kinderen, en het leven van deze kinderen en hun ouders wordt net iets aangenamer als ze worden voorzien in hun eerste levensbehoeften zoals eten en drinken.

Category: About